Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Bronk Andrzej SVD
(1)
Kamiński Stanisław
(1)
Kamiński Stanisław. Pisma wybrane
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Styczeń Tadeusz
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Etyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Klasa integracyjna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
badania prenatalne
(1)
dziecko
(1)
genetyka
(1)
nauka
(1)
Gatunek
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Filozoficznego 54 / Towarzystwo Naukowe Katolockiego Uniwersytetu LubelskiegoPisma wybrane / Stanisław Kamiński ; T.IV)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37361 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Pierwsza informacja o urodzeniu się dziecka z chorobą wrodzoną; 1.1. Badania własne nad sposobem przekazania pierwszej informacji o urodzeniu się dziecka z chorobą wrodzoną; 1.1.1. Badana grupa oraz metody badań; 1.1.2. Wyniki badań; 1.2. Postulaty praktyczne; 2. Poradnictwo genetyczne jako problem psychologiczny; 2.1. Sytuacja poznawcza rodziców przed poradą genetyczną i po poradzie; 2.1.1. Czynniki osobowościowe; 2.1.2. Trauma dotychczasowych doświadczeń; 2.1.3. Cechy sytuacji porady i zachowania doradcy; 2.2. Badana własne nad uwarunkowaniami konsekwencjami oceny ryzyka genetycznego; 2.2.1. Problem badań; 2.2.2. Metoda badań; 2.2.3. Procedura badań; 2.2.4. Charakterystyka badanej grupy; 2.2.5. Podsumowanie wyników badań; 2.3. Wnioski praktyczne; 3. Psychologiczne aspekty diagnostyki prenatalnej; 3.1. Diagnostyka prenatalna jako element poradnictwa genetycznego; 3.1.1. Trudna sytuacja rodziny ryzyka genetycznego; 3.1.2. Nieefektywność poradnictwa genetycznego; 3.1.3. Niedyrektywność poradnictwa genetycznego; 3.1.4. Psychoterapeutyczny charakter diagnostyki prenatalnej; 3.2. Prewencyjny charakter diagnostyki prenatalnej; 3.3. Psychospołeczny wymiar diagnostyki prenatalnej; 3.4. Badania własne nad postawami wobec diagnostyki prenatalnej; 3.4.1. Charakterystyka postaw wobec diagnostyki prenatalnej wybranych grup; 3.4.2. Przeżycia związane z diagnostyką prenatalną i ich wpływ na postawy wobec niej; 3.5. Wnioski z badań; Bibliografia; Aneks: 1. Wykorzystane metody badań: " Kwestionariusz percepcji ryzyka genetycznego " ( KPRG ); Kwestionariusz " Postawy wobec diagnostyki prenatalnej " ( PWDP ); Kwestionariusz " Diagnostyka prenatalna " ( DP ); Kwestionariusz " Rezygnacja z diagnostyki prenatalnej " ( RDP ); Kwestionariusz " Pierwsza informacja " ( PI ); 2. Materiały szkoleniowe z zakresu psychologicznych aspektów poradnictwa genetycznego i diagnostyki prenatalnej; Wybrana literatura; Status zawodowy psychologa w poradni genetycznej ( propozycja )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40123, W.40121, W.40122, W.40039 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38057 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 126)
Autor ukazał, że edukacja integracyjna nie jest czynnikiem dynamizującym rozwój dziecka niepełnosprawnego, nie sprzyja bowiem redukcji narastającego w nim lęku ani osiągnięciu korzystnej pozycji w strukturze klasy, zwiększa natomiast koszty emocjonalne. Efekty edukacji integracyjnej inaczej oceniają nauczyciele prowadzący i wspomagający, a inaczej rodzice. Każda z tych grup wiąże odmienne oczekiwania z tą formą kształcenia. Edukacja integracyjna rzeczywiście „woła o pomoc” profesjonalistów. Praca znajdzie zapewne wielu czytelników. Jest skierowana do specjalistów zajmujących się rehabilitacją i kształceniem osób niepełnosprawnych, pedagogów specjalnych, a także licznej grupy studentów psychologii i pedagogiki oraz rodziców niepełnosprawnych dzieci. Stanowi znaczącą pozycję książkową na temat psychologicznych i pedagogicznych aspektów kształcenia integracyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44063 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej